Je nevyhnutelné, že se lidé v týmech dostanou do konfliktu, nebo se přinejmenším vzájemně rozčilují či frustrují. To je normální a stává se to i ve skvělých týmech. Rozdíl mezi dobrým a skvělým týmem není v množství konfliktů, ale ve způsobu jejich řešení.
Model Pinch-Crunch nám pomáhá pochopit, jak je důležité řešit drobné problémy (pinch) dříve, než se z nich stanou velké konflikty (crunch). Pokud se štípancům věnujete obratně, lze je vyřešit v daném okamžiku bez trvalých následků. Pokud jsou drobné problémy ignorovány a časem se opakují, mohou přerůst v krizi. Jakmile se z nich stane krize, vyžaduje jejich řešení mnohem více dovedností a úsilí.
Podstatou štípnutí je narušení našich očekávání. Druhá strana obvykle netuší, že způsobila rozkol, který vás rozpaluje.
Většinu obtížných rozhovorů lze vysledovat zpět k jednoduchému rozhovoru(uštěpačnosti), který měl proběhnout, ale neproběhl.
Kromě materiálů ke stažení si můžete přečíst více o tom, jak používat teorii smíření Pinch-Crunch zde (ENG).
Máš know-how vedení mládeže, které funguje? Znáš materiály, které stojí za to? Sdílej je s námi.
Všechny zdroje, které tady najdeš jsou přidány na doporučení dalších vedoucích. Tak se poděl o ty své a pomoz ostatním mládežím v jejich rozvoji.