Pasáž: ________________
Postřehy: Co se tady říká?
Kontextové otázky
- Jakou doslovnou formu tato pasáž využívá?
- Jaké je celkové sdělení této knihy, a jak do něj tato pasáž zapadá?
- Co tuto pasáž předchází? Co následuje?
Strukturní otázky
- Ptá se autor na nějaké otázky? Poskytuje nějaké odpovědi?
- Má tato pasáž nějaké vyvrcholení?
- Obsahuje klíčový výraz nebo slovo?
- Jaká spojující slova jsou v pasáži využitá? Jaké myšlenky spojují?
- Jaká slovesa tady popisují akci?
Interpretace: Co to znamená?
Pokračování Sdělení – Zákon souladu
- Co o tématu, o kterém tato pasáž mluví, vyučuje Bible?
- Mluví o tomto tématu pasáž jasně? Existuje jiná, která by o něm mluvila zřetelněji?
- Snaží se tato pasáž vyučovat Pravdu nebo jen zaznamenat událost?
Kontext materiálu: Když se podíváš na své postřehy ke kontextu této pasáže (sekce II, B nahoře), jak napomáhají k výkladu pasáže?
Obvyklý význam
- Ve zkratce shrň učení této pasáže s tím, že má přirozený, normální význam.
- Jaké problémy, otázky, termíny nebo učení jsou těžké k pochopení?
Spojení s Evangeliem
- Na jakou (lidskou) potřebu tato pasáž poukazuje?
- Jak ji Bůh naplňuje svou milostí?
- Jak bychom měli žít ve světle Boží milosti?
Aplikace: Jaký to má dopad? (2 Tim. 3:16-17): Pamatovat, Věřit, i Dělat nebo Přestat S Božími pomocí.
- Jak/co/koho vyučuje? Je tady učení, ze kterého by se mělo vzít ponaučení, nebo které by se mělo následovat?
- Jak/co/koho usvědčuje: Sděluje tato pasáž nějaké kárání, které by se mělo poslechnout nebo na které by se měl brát ohled?
- Jak/co/koho napravuje: Je tady náprava, které bychom si měli všimnout?
- Jak/co/koho vychovává: Jakým způsobem nás pasáž cvičí k tomu, abychom se přiblížili spravedlnosti?